گروه وکلای حامیان عدالت

معرفی وکلای گروه حامیان عدالت شما می توانید با دیدن مشخصات همکاران ما آن‌ها را بشناسید و حوزه فعالیتشان را بدان

گروه وکلای حامیان عدالت

معرفی وکلای گروه حامیان عدالت شما می توانید با دیدن مشخصات همکاران ما آن‌ها را بشناسید و حوزه فعالیتشان را بدان

RADIOARMANIRAN-SEND BY SHAHIN

● نکاتی در مورد تخم کدو

از مخلوط تخم کدو به میزان ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری با ماست در پیشگیری از رسوب چربی در سرخرگها و انسداد عروق میتوان استفاده کرد.

با استفاده از تخم کدو در تهیه نانهای سبوس دار از سرطان پروستات در مردان و عفونت‌های مثانه‌ای در زنان جلوگیری می‌شود.

تخم کدو از سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات جلوگیری می کند.

  

تخم کدو را می‌توانید به همراه سیر تازه، جعفری و برگهای گشنیز آسیاب کنید و پس از افزودن روغن زیتون و آب لیمو به این مخلوط سس بسیار خوشمزه و مقوی برای سالاد تهیه کنید  



تاثیر تخمه کدو در حفظ سلامت استخوان

تخمه کدو علاوه بر این که در حفظ سلامت استخوان موثر است، باعث افزایش دانسیته استخوانی هم می‌شود. اگر چه اغلب گمان بر این است که پوکی استخوان بیماری زنان یائسه است ولی مشکل بالقوه مردان مسن نیز به شمار می رود. تقریبا ۳۰ درصد شکستگی‌های لگنی در مردان اتفاق می افتد، به طوری که یک مرد از هشت مرد بالای ۵۰ سال دچار شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان می شوند.

طبق مطالعه‌ای که روی ۴۰۰ مرد در محدوده سنی ۴۵ تا ۹۲ سال صورت گرفت و در نشریه امریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسید، مشخص شد که همبستگی واضحی بین مصرف پایین روی، میزان پایین مواد معدنی در خون و بروزاستئوپرز در استخوان لگن و ستون فقرات وجود دارد.



کلسترول خون

فیتواسترولها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می‌شوند و ساختار شیمیایی بسیار شبیه به کلسترول دارند و زمانی که به مقدار کافی در رژیم موجود باشند، قادر به کاهش میزان کلسترول خون هستند. همچنین در بهبود پاسخهای ایمنی و کاهش بروز سرطانهای خاص نیز موثرند.

انواع مغزها منابع غنی و طبیعی فیتواسترولها، مواد معدنی و چربیهای سالم هستند. معمولا از مغزها به عنوان میان وعده استفاده می شود. از منابع غنی فیتواسترولها می‌توان پسته ، تخمه آفتابگردان و تخم کدو را نام برد.

دانه کنجد، غنی‌ترین منبع فیتواسترول می‌باشد. در حالی که گردو کمترین مقدار فیتواسترول را داراست.




تخمه کدو منبع غنی منیزیم

تخمه کدو منبعی غنی از منیزیم است که نقشهای بسیار مهمی در بدن و پیشگیری از بیماریها ایفا می کند.

منیزیم نقش حیاتی در حفظ سلامت قلب دارد. سلولهای ماهیچه قلب به منیزیم نیاز دارند . این عنصر از پرولاپس دریچه میترال جلوگیری می‌کند و حتی در صورت بروز این شرایط قادر به بهبود آن می‌باشد. منیزیم همچنین قادر است سطوح تری گلیسیرید و نسبت کلسترول بد (LDL) به کلسترول خوب(HDL) را کاهش داده و به همین طریق از بیماریهای قلب و عروق جلوگیری کند. کمبود منیزیم می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در بروز برخی انواع سرطانها نقش داشته باشد. این عنصر قادر است رادیکالهای آزاد اکسیژن را از بین ببرد.

منیزیم در تولید انسولین و عملکرد آن موثر است. بطوری که در درمان افراد دیابتی که بطور مکرر دچار نوسان قند خون می‌شوند و همین طور در افراد دیابتی مقاوم به انسولین موثر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.